luni, 2 decembrie 2013

Sacralizarea

din cartea "Doamna Miracolului" - Brajamadahava Bhattacharya

Chiar daca iubitul ( sau iubita) ni se pare acum foarte diferit de o fiinta divina, trebuie sa
urmarim totusi sa-l transfiguram intr-un zeu (sau intr-o zeita). Daca vom continua sa privim fiinta
iubita in mod obisnuit, vom vedea doar ca ea este poate inchistata, sau lipsita de anumite calitati,
avand chiar anumite probleme si e departe de o fiinta perfecta.



Privita in felul acesta fiinta iubita nu se va transforma niciodata. Ne poate fi de un real folos in acest demers sa ne punem sincer urmatoarea intrebare:
“Cum ne-am comporta in prezenta iubitului ( iubitei) daca ea ar fi o fiinta profund spirituala? Cum am saruta un intelept care a atins perfectiunea? Cum am face dragoste daca am stii ca avem in fata cea mai mare sfanta? “

Raportandu-ne la fiinta iubita din aceasta noua perspectiva infinit mai transfiguratoare si mai inalta si considerand forma sa ca o forma a divinului, o incarnare sacra a spiritului infinit, actiunea noastra o va transforma profund, ajutand-o sa devina una cu imaginea in care am transfigurat-o. Ea se va simti libera si una cu spiritul sau, cu esenta sa.
Aceasta atitudine se poate manifesta atat in activitatile zilnice si oarecum obisnuite ale vietii, cat mai ales in
timpul fuziunilor amoroase pline de iubire, transfigurare si consacrarea roadelor Divinului.


Un comentariu: