joi, 27 februarie 2014

Shiva


În India, marea noapte spirituală a lui Shiva, Mahashivaratri, este tradiţional închinată lui Paramashiva (Supremul Shiva). Adoratorii lui o consideră în unanimitate cel mai sfânt moment al anului.

Mahashivaratri este totdeauna noaptea dinaintea zilei de lună nouă, în februarie - martie (luna lunară Phalguna, care se calculează potrivit sistemului astrologic indian). Yoghinii întâmpină această grandioasă sărbătoare ca pe o excepţională şansă spirituală. De aceea postesc întreaga zi şi veghează toată noaptea, meditând intens cu mantra-ele lui Shiva (Laya yoga). Cei neiniţiaţi meditează simplu rostindu-i numele neîntrerupt, transfiguraţi, cântă plini de fervoare imnuri de slavă care îi sunt închinate ori adoră faimosul simbol, Shiva Lingam şi aspiră cu dragoste, din toată inima către Paramashiva, care este, în realitate, nimeni altul decât Dumnezeu Tatăl.

Vedele spun în această direcţie: „Domnul Dumnezeu, cel Atotputernic şi Omniprezent sălăşluieşte de-a pururi – în mare taină – în inima tuturor făpturilor. Plin de graţie, bunătate şi iubire oferă eliberarea spirituală tuturor fiinţelor conştiente, care îşi întorc cu dragoste faţa către El.”

„Venerez plin de iubire nestemata cea sublimă a Sinelui meu Divin Etern, Atman. Îl ador cu fervoare pe Shiva, cel care se află de-a pururi în Lotusul Inimii mele. Îl îmbăiez în apa preacurată a minţii mele purificate, apă neprihănită, luată din fluviul nesecat al credinţei şi al devoţiunii. Îl ador pe Shiva ACUM cu florile înmiresmate ale stării de Samadhi (extaz divin). Fac toate acestea plin de aspiraţie, pentru a mă elibera în veşnicie de egoism, ignoranţă şi suferinţă.”

„O! Shiva, Tu eşti cu adevărat de-a pururi în mine, în Sinele meu nemuritor (Atman). Mintea copleşită de iubirea ce-ţi port este Parvati, adorata Ta Shakti (energie feminină manifestatoare). Energiile mele prana-ice sunt slujitorii Tăi. Trupul meu este Casa Ta. Faptele mele în această lume, ale căror fructe Ţi le dăruiesc necondiţionat, sunt tot atâtea acte de adorare a Ta. Somnul meu este Samadhi (extaz divin). Mersul meu se realizează doar în jurul Tău. Vorbirea mea divin inspirată este o rugă către  Tine. Acum şi aici, plin de dragoste şi smerenie îţi aduc ofrandă tot ceea ce am fost şi sunt.” 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu